5 cech dobrego serwisu komputerowego

5 cech dobrego serwisu komputerowego

Prawdopodobnie każdy z nas miał już kiedyś styczność z serwisem komputerowym. Jeśli nie, to całkiem możliwe, że już niedługo przyjdzie mu odwiedzić taką placówkę. Niestety każdy komputer wcześniej, czy później zaczyna się psuć lub co najmniej szwankować. Mało kto jednak decyduje się na wyrzucenie starego przyjaciela, a na rzecz nowego komputera. Zazwyczaj staramy się go odratować, przekazując go do serwisu komputerowego. Jednak czy zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, gdzie oddajemy nasz urządzenie? Oto 5 cech dobrego serwisu komputerowego.

1. Zatrudniania kompetentnych pracowników

Wbrew pozorom pierwsze wrażenie w postaci pracowników, może bardzo dużo powiedzieć o jakości świadczonych usług w serwisie komputerowym. Jeśli po zadaniu pierwszego prostego pytania osoba, która Cię obsługuje zaczyna oglądać ściany i próbuje sprowadzić tok rozmowy na inny temat, to wiedz, że coś jest nie tak. Oczywiście nie oznacza to od razu, że cały personel pracujący w serwisie komputerowym jest niekompetentny, jednak na pewno taka sytuacja powinna Cię zastanowić.

2. Dbałość o swoich klientów

Jeśli pracownikowi serwisu komputerowego wystarczy jedno pytanie, aby poznać problem związany z Twoim komputerem, to wiedz, że raczej nie będzie on zainteresowany poprawną naprawą sprzętu, a jedynie przytuleniem Twojej gotówki. Każdą naprawę komputera powinien poprzedzić wywiad. Zupełnie jak u lekarza. Nie rozpoczyna się leczenia, bez informacji, co tak naprawdę się dzieje.

3. Terminowość napraw

Jest to kwestia bardzo istotna, ponieważ nikt nie chce pozostać bez swojego sprzętu na kilka tygodnia. Pracownik już na wstępie powinien umieć oszacować, ile czasu zajmie mu naprawa komputera, a następnie trzymać wyznaczonego przez siebie deadline’u. Nic tak nie zniechęca klienta do jakichkolwiek usług niż nieterminowość.

4. Dostęp do odpowiedniej technologii

Dobry serwis komputerowy to taki punkt, który nie pozostał w świecie XX-wiecznych nowinek technologicznych. Ważne jest to, aby serwis współpracował z dostawcami nowoczesnych podzespołów i stosował aktualne rozwiązania, które mogą pomóc w skróceniu czasu naprawy oraz w zwiększeniu komfortu użytkowania komputera.

5. Odpowiednia cena

Nikt z nas nie lubi rozstawać się ze swoimi pieniędzmi. Są jednak rzeczy, na których nie warto oszczędzać, jak na przykład dobry serwis komputerowy. Warto jednak podkreślić, że cena w takim punkcie powinna być odpowiednia, co nie znaczy wysoka. Przed wyborem serwisu komputerowego warto więc porównać ceny u konkurencji, aby nie okazało się, że za prostą naprawę zapłacimy kilka razy więcej niż w innym punkcie.